[Dutch] In het laatste jaar hoor je steeds meer over lore friendly en copyright binnen de community. Veel mensen roepen: "Ik moet lore friendly content hebben!", maar dat is slechts de helft van het verhaal. Het echte risico ligt niet bij lore friendly, maar bij copyright.
[English] In the past year, there’s been a growing discussion about lore friendly and copyright within the community. Many people say, "I need lore friendly content!", but that’s only half the story. The real risk isn’t about being lore friendly—it’s about copyright.
Voorbeelden van lore friendly
In GTA 5 (FiveM):
Een high-end lab dat er modern en futuristisch uitziet, maar nog steeds past in de sfeer van Los Santos.
Auto's, kleding of wapens die logisch zijn voor de tijdsperiode en het thema van het spel.
Personages die reageren volgens de normen en gewoonten van de wereld.
In Fantasy Games (zoals Skyrim):
Een wapen of magisch item dat eruitziet alsof het gemaakt had kunnen worden door een van de in-game rassen.
Een quest die aansluit bij de thema’s van de wereld, zoals ridderlijkheid of strijd tegen draken.
Hoe pas je dit toe?
Bij het ontwerpen van iets, vraag jezelf af:
Zou dit in de game of wereld kunnen bestaan zonder op te vallen als "anders"?
Heeft het een achtergrondverhaal dat past bij de rest van de wereld?
Wordt de sfeer of toon van de wereld gerespecteerd?
Examples of Lore Friendly Content
In GTA 5 (FiveM):
A high-end lab that looks modern and futuristic but still fits the vibe of Los Santos.
Cars, clothing, or weapons that make sense for the time period and theme of the game.
Characters who behave according to the norms and customs of the in-game world.
In Fantasy Games (such as Skyrim):
A weapon or magical item that looks like it could have been crafted by one of the in-game races.
A quest that aligns with the world’s themes, such as chivalry or battling dragons.
How to Apply This?
When designing something, ask yourself the following questions:
Could this exist in the game or world without standing out as "out of place"?
Does it have a backstory that fits with the rest of the world?
Does it respect the atmosphere and tone of the world?
Lore Friendly Is Niet hetzelfde als Copyright.
Het verband tussen lore friendly en niet copyright-geschonden zit in het creatieve proces en de herkomst van de content. Hoewel de twee concepten verschillend zijn, kunnen ze elkaar beïnvloeden, vooral wanneer je nieuwe content maakt voor een bestaande wereld zoals GTA 5 (FiveM).
1. Wat is het verschil?
Lore friendly: Past binnen de wereld van het spel/universum (stijl, sfeer, verhaal). Het gaat erom dat iets logisch en geloofwaardig is binnen de context van die wereld.
Geen copyright-schending: Zorgt ervoor dat je geen bestaande, beschermde ontwerpen, namen, of ideeën gebruikt die eigendom zijn van iemand anders. Dit draait om de juridische kant.
2. Hoe zijn ze gerelateerd?
Als je iets maakt dat lore friendly moet zijn, bestaat het risico dat je inspiratie haalt uit bestaande content die onder copyright valt, zoals specifieke namen, logo's, of ontwerpen. Dat kan leiden tot copyright-schending. Bijvoorbeeld:
Een auto: Als je een echte Lamborghini namaakt en toevoegt aan GTA 5, kan dit een copyrightprobleem zijn, zelfs als het visueel in de wereld past.
Een kledingmerk: Een shirt met een echt logo, zoals Nike, kan lore friendly lijken in GTA 5, maar alsnog copyright schenden.
3. Hoe voorkom je problemen?
Je kunt content maken die lore friendly is én geen copyright schendt door:
Unieke ontwerpen te maken: Maak iets wat lijkt op bestaande stijl (zoals een sportauto in GTA), maar met een unieke naam, logo, en design.
Gebruik van generieke namen en stijlen: Bijvoorbeeld, gebruik "Bravado" (een GTA-merk) in plaats van echte merken zoals Ford.
Inspiratie halen uit de stijl, niet kopiëren: Neem elementen die typerend zijn voor de wereld (bijvoorbeeld het futuristische tech-thema van GTA), maar geef het je eigen draai.
Gebruik van open source of rechtenvrije content: Zoek naar ontwerpen die vrij beschikbaar zijn, zoals Creative Commons-licenties.
Voorbeeld in jouw context (FiveM-projecten):
Een cooler in je high-end lab kan lore friendly zijn als het futuristisch en minimalistisch ontworpen is, zodat het past bij de GTA-wereld. Maar noem het niet "Dyson Cooler" of gebruik een bestaand merk, want dat zou copyright kunnen schenden.
Noem het bijvoorbeeld "Arctic NXG Cooler," waarbij je het design uniek maakt, maar het concept aansluit op de bestaande GTA-stijl. Zo vermijd je beide problemen.
Lore friendly betekent dus dat het ontwerp geloofwaardig is, terwijl geen copyright-schending betekent dat je origineel moet zijn!
Lore Friendly Is Not the Same as Copyright.
1. What is the difference?
Lore friendly: Refers to something that fits within the world or universe of a game/story (style, atmosphere, narrative). It ensures that additions feel natural and believable within the existing context.
No copyright infringement: Ensures that you do not use existing, protected designs, names, or ideas that belong to someone else. This is about the legal aspect.
2. How are they related?
When creating something that needs to be lore friendly, you may inadvertently take inspiration from existing copyrighted content, such as specific names, logos, or designs. This can lead to copyright infringement. For example:
A car: Recreating a real Lamborghini and adding it to GTA 5 could pose a copyright issue, even if it visually fits within the game world.
A clothing brand: A shirt featuring a real logo, like Nike, might seem lore friendly in GTA 5 but would still violate copyright laws.
3. How to avoid problems?
You can create content that is both lore friendly and does not infringe copyright by:
Designing unique creations: Make something that resembles the style (e.g., a sports car in GTA) but with a unique name, logo, and design.
Using generic names and styles: For example, use "Bravado" (a GTA brand) instead of real-world brands like Ford.
Drawing inspiration, not copying: Take elements characteristic of the world (e.g., GTA's futuristic tech vibe), but give them your own twist.
Using open-source or royalty-free content: Look for designs available under Creative Commons or similar licenses.
Example in your context (FiveM projects):
A cooler for your high-end lab can be lore friendly if it looks futuristic and minimalist, matching the GTA world's aesthetic. However, calling it a "Dyson Cooler" or using an existing brand would infringe on copyright.
Instead, name it something like "Arctic NXG Cooler" with a unique design. This makes it lore friendly (believable in GTA's world) and avoids any legal issues.
Summary
Lore friendly ensures the design fits naturally within the game world,
while avoiding copyright infringement means ensuring originality.
Both can coexist by carefully designing unique, inspired, but not copied content.
Waarom moet je beide begrijpen?
Veel mensen verwarren lore friendly met copyright veilig. Iets kan perfect passen in de wereld van GTA (dus lore friendly zijn), maar alsnog illegaal zijn omdat je het hebt gekopieerd van een merk of ontwerper.
Lore friendly maar met copyright-schending: Een Nike-shirt dat een speler draagt. Het ziet er logisch uit, maar omdat Nike een echt merk is, mag je dit niet gebruiken.
Niet lore friendly maar zonder copyright-schending: Een regenboogkleurige tank in GTA. Het is origineel en dus legaal, maar past totaal niet in de wereld van Los Santos.
Why Do You Need to Understand Both?
Many people confuse being lore friendly with being copyright-safe. Something might fit perfectly within the world of GTA (and therefore be lore friendly), but it could still be illegal if it’s copied from a brand or designer.
Lore friendly but with copyright infringement: A Nike shirt worn by a player. It looks logical in the game, but since Nike is a real brand, you’re not allowed to use it.
Not lore friendly but without copyright infringement: A rainbow-colored tank in GTA. It’s original and therefore legal, but it doesn’t fit the vibe of Los Santos at all.
Wat is Copyright?
Copyright is het recht dat iemand krijgt wanneer zij een origineel ontwerp maken, zoals een auto, logo, of kunstwerk. Dit betekent dat niemand het ontwerp zomaar mag kopiëren of gebruiken zonder toestemming. In de context van GTA en FiveM betekent dit dat je moet oppassen met het toevoegen van auto's of andere content die gebaseerd zijn op echte merken of ontwerpen.
Debadging: Is het voldoende?
Veel mensen denken dat het weghalen van logo's (debadging) genoeg is om copyright-problemen te vermijden, maar dat is niet waar. Een auto is meer dan alleen een logo; het hele ontwerp van de auto (zoals de vorm, lijnen, koplampen, en grill) kan onder copyright vallen.
Voorbeeld in GTA: Als je een Lamborghini Aventador importeert in GTA en alleen het logo weghaalt, blijft het ontwerp van de auto nog steeds herkenbaar als een Lamborghini. Dit betekent dat het nog steeds een schending is van Lamborghini's copyright, zelfs zonder het logo.
De "30%-regel": Een misverstand
Er is een hardnekkig gerucht dat je een ontwerp met 30% mag aanpassen om copyright te vermijden. Dit is geen officiële wet, maar een richtlijn die soms wordt gebruikt in creatieve sectoren. Echter:
Zelfs met 30% aanpassingen kan een ontwerp nog steeds herkenbaar zijn als een specifieke auto, wat betekent dat je het copyright nog steeds schendt.
In veel landen en situaties gaat het erom of een gemiddeld persoon het ontwerp kan herkennen. Als een speler je auto in GTA ziet en zegt: "Dat is een Lamborghini", dan heb je waarschijnlijk nog steeds een probleem.
Hoe maak je het copyright veilig in GTA?
Om veilig te zijn, kun je beter volledig originele ontwerpen gebruiken of iets maken dat alleen geïnspireerd is door bestaande auto's:
Fictieve Merken: Gebruik merken die al in GTA bestaan, zoals "Pegassi" of "Dewbauchee," en ontwerp een auto die hun stijl nabootst.
Unieke Aanpassingen: Als je inspiratie haalt uit een Lamborghini, verander dan meer dan alleen het logo. Pas bijvoorbeeld de lijnen, de koplampen, en de algemene vorm van de auto aan, zodat het niet meer herkenbaar is als een specifiek model.
Gebruik Open Source Content: Er zijn rechtenvrije ontwerpen beschikbaar die je zonder problemen kunt gebruiken. Zorg er wel voor dat je hun licentievoorwaarden controleert.
Samenvatting: Wat moet je onthouden?
Copyright gaat over het hele ontwerp, niet alleen het logo. Debadging is dus niet voldoende.
De "30%-regel" is geen wet, en je moet ervan uitgaan dat herkenbare ontwerpen nog steeds beschermd zijn.
Creëer originele designs of werk met fictieve GTA-merken om je server veilig te houden en problemen te voorkomen.
Door deze richtlijnen te volgen, zorg je ervoor dat je server geen risico loopt en blijft alles binnen de wereld van GTA goed passen!
What is Copyright?
Copyright is the legal right someone gets when they create an original design, such as a car, logo, or artwork. It means no one else can copy or use that design without permission. In the context of GTA and FiveM, you need to be careful when adding cars or other content based on real-world brands or designs.
Debadging: Is It Enough?
Many people think that removing logos (debadging) is enough to avoid copyright issues, but this is not true. A car is more than just its logo—the entire design (such as its shape, lines, headlights, and grille) can be protected under copyright.
Example in GTA: If you import a Lamborghini Aventador into GTA and only remove the logo, the car's design is still recognizable as a Lamborghini. This means it still infringes on Lamborghini’s copyright, even without the logo.
The "30% Rule": A Misunderstanding
There’s a common misconception that changing a design by 30% makes it safe from copyright claims. This is not an official law, but rather a guideline sometimes referenced in creative industries. However:
Even with 30% modifications, a design can still be recognizable as a specific car, which means you could still be violating copyright.
In many countries, the key factor is whether an average person can identify the design. If a player in GTA sees your car and says, "That’s a Lamborghini," you likely still have a problem.
How to Make It Copyright-Safe in GTA?
To avoid copyright issues, you should aim to use completely original designs or create something that’s only inspired by real-world cars:
Fictional Brands: Use brands already in GTA, like "Pegassi" or "Dewbauchee," and design a car that mimics their style.
Unique Modifications: If you take inspiration from a Lamborghini, change more than just the logo. Adjust the lines, headlights, and overall shape so it’s no longer recognizable as a specific model.
Use Open Source Content: There are free-to-use designs available that you can legally add to your server. Just make sure to check their licensing terms.
Summary: Key Points to Remember
Copyright applies to the entire design, not just the logo. Debadging is not enough.
The "30% rule" is not a law, and recognizable designs are still protected.
Create original designs or use GTA’s fictional brands to keep your server safe and avoid legal issues.
By following these guidelines, you can ensure your server is secure while maintaining a style that fits perfectly within the GTA world!
[English] In the past year, there’s been a growing discussion about lore friendly and copyright within the community. Many people say, "I need lore friendly content!", but that’s only half the story. The real risk isn’t about being lore friendly—it’s about copyright.
Voorbeelden van lore friendly
In GTA 5 (FiveM):
Een high-end lab dat er modern en futuristisch uitziet, maar nog steeds past in de sfeer van Los Santos.
Auto's, kleding of wapens die logisch zijn voor de tijdsperiode en het thema van het spel.
Personages die reageren volgens de normen en gewoonten van de wereld.
In Fantasy Games (zoals Skyrim):
Een wapen of magisch item dat eruitziet alsof het gemaakt had kunnen worden door een van de in-game rassen.
Een quest die aansluit bij de thema’s van de wereld, zoals ridderlijkheid of strijd tegen draken.
Hoe pas je dit toe?
Bij het ontwerpen van iets, vraag jezelf af:
Zou dit in de game of wereld kunnen bestaan zonder op te vallen als "anders"?
Heeft het een achtergrondverhaal dat past bij de rest van de wereld?
Wordt de sfeer of toon van de wereld gerespecteerd?
Examples of Lore Friendly Content
In GTA 5 (FiveM):
A high-end lab that looks modern and futuristic but still fits the vibe of Los Santos.
Cars, clothing, or weapons that make sense for the time period and theme of the game.
Characters who behave according to the norms and customs of the in-game world.
In Fantasy Games (such as Skyrim):
A weapon or magical item that looks like it could have been crafted by one of the in-game races.
A quest that aligns with the world’s themes, such as chivalry or battling dragons.
How to Apply This?
When designing something, ask yourself the following questions:
Could this exist in the game or world without standing out as "out of place"?
Does it have a backstory that fits with the rest of the world?
Does it respect the atmosphere and tone of the world?
Lore Friendly Is Niet hetzelfde als Copyright.
Het verband tussen lore friendly en niet copyright-geschonden zit in het creatieve proces en de herkomst van de content. Hoewel de twee concepten verschillend zijn, kunnen ze elkaar beïnvloeden, vooral wanneer je nieuwe content maakt voor een bestaande wereld zoals GTA 5 (FiveM).
1. Wat is het verschil?
Lore friendly: Past binnen de wereld van het spel/universum (stijl, sfeer, verhaal). Het gaat erom dat iets logisch en geloofwaardig is binnen de context van die wereld.
Geen copyright-schending: Zorgt ervoor dat je geen bestaande, beschermde ontwerpen, namen, of ideeën gebruikt die eigendom zijn van iemand anders. Dit draait om de juridische kant.
2. Hoe zijn ze gerelateerd?
Als je iets maakt dat lore friendly moet zijn, bestaat het risico dat je inspiratie haalt uit bestaande content die onder copyright valt, zoals specifieke namen, logo's, of ontwerpen. Dat kan leiden tot copyright-schending. Bijvoorbeeld:
Een auto: Als je een echte Lamborghini namaakt en toevoegt aan GTA 5, kan dit een copyrightprobleem zijn, zelfs als het visueel in de wereld past.
Een kledingmerk: Een shirt met een echt logo, zoals Nike, kan lore friendly lijken in GTA 5, maar alsnog copyright schenden.
3. Hoe voorkom je problemen?
Je kunt content maken die lore friendly is én geen copyright schendt door:
Unieke ontwerpen te maken: Maak iets wat lijkt op bestaande stijl (zoals een sportauto in GTA), maar met een unieke naam, logo, en design.
Gebruik van generieke namen en stijlen: Bijvoorbeeld, gebruik "Bravado" (een GTA-merk) in plaats van echte merken zoals Ford.
Inspiratie halen uit de stijl, niet kopiëren: Neem elementen die typerend zijn voor de wereld (bijvoorbeeld het futuristische tech-thema van GTA), maar geef het je eigen draai.
Gebruik van open source of rechtenvrije content: Zoek naar ontwerpen die vrij beschikbaar zijn, zoals Creative Commons-licenties.
Voorbeeld in jouw context (FiveM-projecten):
Een cooler in je high-end lab kan lore friendly zijn als het futuristisch en minimalistisch ontworpen is, zodat het past bij de GTA-wereld. Maar noem het niet "Dyson Cooler" of gebruik een bestaand merk, want dat zou copyright kunnen schenden.
Noem het bijvoorbeeld "Arctic NXG Cooler," waarbij je het design uniek maakt, maar het concept aansluit op de bestaande GTA-stijl. Zo vermijd je beide problemen.
Lore friendly betekent dus dat het ontwerp geloofwaardig is, terwijl geen copyright-schending betekent dat je origineel moet zijn!
Lore Friendly Is Not the Same as Copyright.
1. What is the difference?
Lore friendly: Refers to something that fits within the world or universe of a game/story (style, atmosphere, narrative). It ensures that additions feel natural and believable within the existing context.
No copyright infringement: Ensures that you do not use existing, protected designs, names, or ideas that belong to someone else. This is about the legal aspect.
2. How are they related?
When creating something that needs to be lore friendly, you may inadvertently take inspiration from existing copyrighted content, such as specific names, logos, or designs. This can lead to copyright infringement. For example:
A car: Recreating a real Lamborghini and adding it to GTA 5 could pose a copyright issue, even if it visually fits within the game world.
A clothing brand: A shirt featuring a real logo, like Nike, might seem lore friendly in GTA 5 but would still violate copyright laws.
3. How to avoid problems?
You can create content that is both lore friendly and does not infringe copyright by:
Designing unique creations: Make something that resembles the style (e.g., a sports car in GTA) but with a unique name, logo, and design.
Using generic names and styles: For example, use "Bravado" (a GTA brand) instead of real-world brands like Ford.
Drawing inspiration, not copying: Take elements characteristic of the world (e.g., GTA's futuristic tech vibe), but give them your own twist.
Using open-source or royalty-free content: Look for designs available under Creative Commons or similar licenses.
Example in your context (FiveM projects):
A cooler for your high-end lab can be lore friendly if it looks futuristic and minimalist, matching the GTA world's aesthetic. However, calling it a "Dyson Cooler" or using an existing brand would infringe on copyright.
Instead, name it something like "Arctic NXG Cooler" with a unique design. This makes it lore friendly (believable in GTA's world) and avoids any legal issues.
Summary
Lore friendly ensures the design fits naturally within the game world,
while avoiding copyright infringement means ensuring originality.
Both can coexist by carefully designing unique, inspired, but not copied content.
Waarom moet je beide begrijpen?
Veel mensen verwarren lore friendly met copyright veilig. Iets kan perfect passen in de wereld van GTA (dus lore friendly zijn), maar alsnog illegaal zijn omdat je het hebt gekopieerd van een merk of ontwerper.
Lore friendly maar met copyright-schending: Een Nike-shirt dat een speler draagt. Het ziet er logisch uit, maar omdat Nike een echt merk is, mag je dit niet gebruiken.
Niet lore friendly maar zonder copyright-schending: Een regenboogkleurige tank in GTA. Het is origineel en dus legaal, maar past totaal niet in de wereld van Los Santos.
Why Do You Need to Understand Both?
Many people confuse being lore friendly with being copyright-safe. Something might fit perfectly within the world of GTA (and therefore be lore friendly), but it could still be illegal if it’s copied from a brand or designer.
Lore friendly but with copyright infringement: A Nike shirt worn by a player. It looks logical in the game, but since Nike is a real brand, you’re not allowed to use it.
Not lore friendly but without copyright infringement: A rainbow-colored tank in GTA. It’s original and therefore legal, but it doesn’t fit the vibe of Los Santos at all.
Wat is Copyright?
Copyright is het recht dat iemand krijgt wanneer zij een origineel ontwerp maken, zoals een auto, logo, of kunstwerk. Dit betekent dat niemand het ontwerp zomaar mag kopiëren of gebruiken zonder toestemming. In de context van GTA en FiveM betekent dit dat je moet oppassen met het toevoegen van auto's of andere content die gebaseerd zijn op echte merken of ontwerpen.
Debadging: Is het voldoende?
Veel mensen denken dat het weghalen van logo's (debadging) genoeg is om copyright-problemen te vermijden, maar dat is niet waar. Een auto is meer dan alleen een logo; het hele ontwerp van de auto (zoals de vorm, lijnen, koplampen, en grill) kan onder copyright vallen.
Voorbeeld in GTA: Als je een Lamborghini Aventador importeert in GTA en alleen het logo weghaalt, blijft het ontwerp van de auto nog steeds herkenbaar als een Lamborghini. Dit betekent dat het nog steeds een schending is van Lamborghini's copyright, zelfs zonder het logo.
De "30%-regel": Een misverstand
Er is een hardnekkig gerucht dat je een ontwerp met 30% mag aanpassen om copyright te vermijden. Dit is geen officiële wet, maar een richtlijn die soms wordt gebruikt in creatieve sectoren. Echter:
Zelfs met 30% aanpassingen kan een ontwerp nog steeds herkenbaar zijn als een specifieke auto, wat betekent dat je het copyright nog steeds schendt.
In veel landen en situaties gaat het erom of een gemiddeld persoon het ontwerp kan herkennen. Als een speler je auto in GTA ziet en zegt: "Dat is een Lamborghini", dan heb je waarschijnlijk nog steeds een probleem.
Hoe maak je het copyright veilig in GTA?
Om veilig te zijn, kun je beter volledig originele ontwerpen gebruiken of iets maken dat alleen geïnspireerd is door bestaande auto's:
Fictieve Merken: Gebruik merken die al in GTA bestaan, zoals "Pegassi" of "Dewbauchee," en ontwerp een auto die hun stijl nabootst.
Unieke Aanpassingen: Als je inspiratie haalt uit een Lamborghini, verander dan meer dan alleen het logo. Pas bijvoorbeeld de lijnen, de koplampen, en de algemene vorm van de auto aan, zodat het niet meer herkenbaar is als een specifiek model.
Gebruik Open Source Content: Er zijn rechtenvrije ontwerpen beschikbaar die je zonder problemen kunt gebruiken. Zorg er wel voor dat je hun licentievoorwaarden controleert.
Samenvatting: Wat moet je onthouden?
Copyright gaat over het hele ontwerp, niet alleen het logo. Debadging is dus niet voldoende.
De "30%-regel" is geen wet, en je moet ervan uitgaan dat herkenbare ontwerpen nog steeds beschermd zijn.
Creëer originele designs of werk met fictieve GTA-merken om je server veilig te houden en problemen te voorkomen.
Door deze richtlijnen te volgen, zorg je ervoor dat je server geen risico loopt en blijft alles binnen de wereld van GTA goed passen!
What is Copyright?
Copyright is the legal right someone gets when they create an original design, such as a car, logo, or artwork. It means no one else can copy or use that design without permission. In the context of GTA and FiveM, you need to be careful when adding cars or other content based on real-world brands or designs.
Debadging: Is It Enough?
Many people think that removing logos (debadging) is enough to avoid copyright issues, but this is not true. A car is more than just its logo—the entire design (such as its shape, lines, headlights, and grille) can be protected under copyright.
Example in GTA: If you import a Lamborghini Aventador into GTA and only remove the logo, the car's design is still recognizable as a Lamborghini. This means it still infringes on Lamborghini’s copyright, even without the logo.
The "30% Rule": A Misunderstanding
There’s a common misconception that changing a design by 30% makes it safe from copyright claims. This is not an official law, but rather a guideline sometimes referenced in creative industries. However:
Even with 30% modifications, a design can still be recognizable as a specific car, which means you could still be violating copyright.
In many countries, the key factor is whether an average person can identify the design. If a player in GTA sees your car and says, "That’s a Lamborghini," you likely still have a problem.
How to Make It Copyright-Safe in GTA?
To avoid copyright issues, you should aim to use completely original designs or create something that’s only inspired by real-world cars:
Fictional Brands: Use brands already in GTA, like "Pegassi" or "Dewbauchee," and design a car that mimics their style.
Unique Modifications: If you take inspiration from a Lamborghini, change more than just the logo. Adjust the lines, headlights, and overall shape so it’s no longer recognizable as a specific model.
Use Open Source Content: There are free-to-use designs available that you can legally add to your server. Just make sure to check their licensing terms.
Summary: Key Points to Remember
Copyright applies to the entire design, not just the logo. Debadging is not enough.
The "30% rule" is not a law, and recognizable designs are still protected.
Create original designs or use GTA’s fictional brands to keep your server safe and avoid legal issues.
By following these guidelines, you can ensure your server is secure while maintaining a style that fits perfectly within the GTA world!